היי
נפלא שאתם פה
קצת עלי

היי, נפלא שאתם פה. קצת עלי...

שלוש עשרה שנים מלאות פעילות בהן ציירתי ולימדתי ציור מבוקר עד ערב בסטודיו שלי בפרנקפורט – ATELIER pishpesh –  הגיעו אל קיצן במרץ 2019 מאחר ושבתי ארצה במאי אותה שנה, לאחר שהות בת עשרים וחמש שנים שם. דוברת שוטף גרמנית ואנגלית ומציעה הדרכה גם בשפות אלו. אבל הכי הכי חשוב – אמא לשני בוגרים מקסימים.

אז עכשיו הלם התרבות סופסוף מאחורי והגיעה השעה להחיות את כור מחצבתי. זה נכון שמאמנות קשה לחיות, אבל מה לעשות – את זה אני עושה הכי טוב. לאחר מחשבה רבה החלטתי לא לפתוח סטודיו כפי שהיה לי בעבר אלא לצאת החוצה עם הסדנאות ולהגיע עם כל הדרוש לקיום סדנה מדופלמת עד אליכם. בסטודיו הפרטי הקטן שלי אני מארחת סדנאות קטנות עד 4 משתתפים.

זאת היתה רק ההקדמה. כל האתר הזה מסכם בעצם סוג של מפעל חיים ויש המון מה לראות ולגלות בו. מזמינה אתכם לנבור בו ולהנות.

ליזה לוט

ATELIER pishpesh

ATELIER pishpesh

סטודיו ATELIER pishpesh היה סוג של נווה מדבר שהרגיע אפילו בסוף יום לימודים או עבודה ארוך את כל מי שנכנס אליו למרות ציבעוניותו העזה; שכן, כל קירותיו היו סוג של קולאז' ענקי המורכב מיצירותיי השונות זו מזו בסגנונן וצבעוניותן. זה אולי טאצ' עיצובי, אבל ההסבר לדיסוננס התמוה הזה טמון יותר בשאלה הפשוטה אך המורכבת 'כיצד בוחרים צבעים'. וזה אגב, הנושא הראשון שאני מעבירה בראשית כל סדנה.

ילדים ומבוגרים הגיעו לסטודיו למגוון פעילויות סביב סדנאות הציור. חוגים על בסיס שבועי, סדנאות קייטנה לילדים ונוער בזמן חופשות, סדנאות זמן איכות להורה וילד, ערבי נשים, ימי-הולדת, ימי גיבוש לחברות, תכניות העשרה לעוסקים בחינוך וכן הלאה. כל גיל והתרגיל שלו.

מוזמנים להיכנס לעמוד ATELIER pishpesh בפייסבוק המתעד בסירטונים ובתמונות את האווירה, את הריכוז, את העניין, את מהלך העבודה, את יצירות התלמידים ואת השמחה ותחושת ההצלחה שחוו.

Art by Liza Gerassi Lott

עבודותי רבות ומגוונות וזאת כיוון שהן תמיד תוצר של הכנה לשיעור הציור הבא. כדי ללמד, צריך להתלהב. כדי לעניין, צריך לחדש. מעולם לא מצאתי טעם לתת לחובבי ציור "שיעור" של מקום כדי לצייר בו, כי איפה ה"שיעור"? מה הערך המוסף? כמו כן, מעולם לא השתתפתי בתערוכות, כי בתאכלס אם לא מדובר ב-MOMA ודומיו זה פחות מעניין. את עבודותי הצגתי על קירות הסטודיו שלי ומי שאהב, לקח. אז עכשיו אין לי היכן לתלות את כולן, אבל יש כאן באתר גלריה של ציורי עם אפשרות להדפסים ויש עמוד בפייסבוק המציג אותן. מוזמנים להכנס אל: Art by Liza Gerassi Lott ולשטוף את העיניים.

 

Coloring in the Modern Style

כבר ב-2006 ,כשפתחתי את הסטודיו, עלה בדעתי שחסרים בשוק איורים לצביעה למבוגרים. כאלו, עם המון המון פרטים. אז הכנתי המון והם ישבו במגירה זמן רב, עד שלאחר עשור, השוק הוצף בשכאלה. כך קרה שההוצאה לאור הניו-יורקית 6 Creative Get בחרה יותר מ-40 איורים והפיקה ב-2016 ספר צביעה, שהיה אמנם לגמרי רחוק מהחוויה האיכותית לה ציפיתי, אבל נו, זה כבר נעשה ונחתם וזה מה יש. אז אם בא לכם, כנסו בפייסבוק לעמוד הספר. באמזון אפשר עדיין להשיגו.