רגע לפני ה'רטלין'

קיראו ותבינו, מה עובר על הילד שלכם. כי הילד שלכם עשוי להתרכז גם בלעדיו.

לרוקן, לפני שמעמיסים!

דמיינו לכם סקאלה בעלת שתי קצוות. בקצה אחד: אנשים שנולדים עם ״מחסן״ ריק. בקצה השני: אנשים שנולדים עם ״מחסן״ מלא. (ואין הכוונה לשחור/לבן, או/או. יש המון ״אפורים״ לכל אורך הסקאלה, יותר מזה, פחות מזה…)

אבל, מערכת החינוך הפורמלית וגם תפיסת החינוך ההורית נוהגת להתייחס למן ההתחלה לכל ילוד, כאילו היה דף לבן חלק ומעמיסה עליו אינפורמציה. היא לא לוקחת בחשבון בכלל, שאולי הילוד בא לעולם כבר עם דף שעליו כתוב המון ״בילבול״ שהוא צריך ללמוד להסתדר איתו.
ואז (בשחור/לבן)… מי שיש לו מקום ב״מחסן״ מסוגל להתרכז וללמוד. מי ש״המחסן״ שלו עדיין מלא, לא מסוגל להתרכז וללמוד. ואז… מי שלא מסוגל להתרכז, מקבל רטלין, כדי להתאים את עצמו למסגרות.

נכון, זאת רק הפילוסופיה האישית שלי. אני בסך הכל אמא, אמנית ומורה לציור. אבל זה מה שהניסיון הרב שלי בעבודה עם ילדים לימד אותי. וזה מה שאני רוצה לומר לכם: אל תפנו ישר לתרופות. אם הילד שלכם לא מסוגל להתרכז, אפשרו לו קודם כל לעשות סדר במחסן שלו ולרוקן אותו.

ואיך עושים זאת? מציעים לילד שלכם דרך לבטא את עצמו בצורה חופשית. מוזיקה, תיאטרון, ריקוד, פיסול, ציור… הילד שלכם אמן! כל מה שהוא צריך, זה כלים שיאפשרו לו להתבטא, כי כבר נמאס לו לחזור על עצמו והוא בחוסר אונים.

הילד שלכם צריך למצוא את הנישה האמנותית שעוזרת לו. אם הילד שלכם אוהב לצייר, חפשו עבורו מורה לציור אינטואיטיבי. לאחר שהוא ירוקן את המחסן, הוא כבר יבקש לבד ללמוד פיגורטיבי.

וגם אני, עוד מורה לציור אינטואיטיבי מיני רבות, שהחליטה ביום שבת בבוקר לנסח סופסוף את ה״אני מאמין״ שלה ולתת לכם נקודה למחשבה ואולי אפילו נקודת אור. כך שאתם מוזמנים לפנות גם אלי. אני לא אלמד את הילד שלכם לצייר פיגורטיבי, כי המחסן שלו מלא. אני אתן לו המון טכניקות וכלים לבטא את עצמו בציור, אינטואיטיבית.

שלכם, ליזה *נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה לשני המינים. * מצויין גם למבוגרים עם קשיי קשב וריכוז.

גם לאמא מגיע

זהו פוסט לאימהות קוסמות פול-טיים ג׳וב…

פוסט למי שמרשה לעצמה ״לגנוב״ לעצמה בבוקר שעה וחצי, כדי לנקות את הראש על מנת שתמיד תוכל לחייך לילדיה, אבל על אמת…

רוצות עוד אופציה לרגע לנשמה?

בואו לצייר איתי …

אני שומרת לכן את השעות 08:30-10:00 ויש לכן אחר כך מספיק זמן לכל השאר וחותמת לכן גם יותר מרץ… אבל אם אתן מאלה, שממש, אבל ממש לא מסוגלות להתרכז בכלום טרם הספקתן את כל הסידורים, בואו לצייר בין 10:30-12:00…

אההה… ואל תשכחו להביא חברה… גם תהנו יותר וגם תחלקו את מחיר השיעור הפרטי שלכן, בלי לוותר על האיכות.

באתן? הרווחתן!

זה תענוג יצירתי משעשע ומלא תוכן מקצועי.

להתראות, שלכן, ליזה

הציור של | www.ha-tziyur-shel.com

אבל גם לאבא מותר

אם אבקש אתכם לנקוב בשמות ציירים וציירות מפורסמים, מה יהיה המאזן?

אז מי שחושב שלצייר זה לא לבנים, טועה ובגדול...

ולכם הגברים, שנוהגים לנהל את הפרלמנט שלכם בפאב או בים, אני מציעה גיוון...

אני דואגת לבירה, הספוטיפיי למוזיקה ואתם באים לצייר...

זה מרגיע. כדאי לכם.

חיוך, ליזה.

לגבש את הצוות בכיף

מנהלי/מנהלות רווחה ומשאבי אנוש… זה בשבילכם/ן

לצוות שלכם.ן מגיע את הכי טוב!

רוצים לפנק את העובדים שלכם? להעניק להם חווית ביטוי אישית בתוך מסגרת העבודה? לאפשר להם להכיר זה את זה קצת אחרת?

ואם כבר, אז כבר… יש לכם קיר במשרד שישמח להתקשט ביצירות האמנות של העובדים שלכם?

סדנת ציור לגיבוש הצוות היא הזדמנות נפלאה להכיר ולהתחדש וכולם עסוקים בו זמנית.

הכנתי עבורכם מבחר סדנאות ציור שמבטיחות לעובדים שלכם חווית הצלחה בלי כל נסיון קודם. והכי הכי חשוב, שמעלות חיוך.

תלוי בגודלו, כמעט בכל צוות יש את האדישים, את הנלחצים, את ההודפים, את הספקנים, את מביני הדבר, את אלה שתמיד יודעים יותר טוב ממך, את הפתוחים לכל דבר שפשוט תמיד שמחים לקראת חוויה חדשה וכן הלאה. כמנחת סדנת ציור לצוות, אני נוהגת בראש ובראשונה לזהות את גישתם השונה של כל המשתתפים ובזמן קצר ביותר לגרום לכולם ללא יוצא מן הכלל לרצות לקחת חלק באתגר.

קליקה OUT צוות IN. תנאי מאוד חשוב להצלחת סדנת הצוות, הוא שולחן אחד גדול סביבו יושבים כולם וזאת כדי למנוע את ההתפזרות היומיומית לקליקות. כשכולם ישובים ליד השולחן במטרה אחת – לצייר, נוצרת דינמיקה מעניינת המאפשרת לעמיתים לעבודה ולראשי הצוותים להכיר זה את זה באור שונה. אני ממליצה על גודל קבוצה של עד 15 משתתפים.

נקודת פתיחה שווה לכולם. אין צורך בידע או נסיון קודם בציור. הציור בהנחייתי קוגניטיבי ומאפשר באמצעות טכניקות וכלים לכל אחד לקחת את היצירה שלו לכיוון שירצה. הסבר על השימוש בצבעים ועל חשיבות הקונטרסטים ולאחר מכן הדגמה מיישרים את הקו ומספקים לכל המשתתפים ביטחון לגשת בקלות לעבודה.

מצברוח טוב. ובכל זאת ומתחילתו של דבר, הכי חשוב שלצוות יהיה כיף. אומנות לא עושים בלחץ ולא על קיבה ריקה וכדאי לדאוג לכיבוד ומוזיקה. אז קחו לכם לפחות כ-5 שעות לכל הארוע. משך סדנת הציור נטו תלויה בקצב המשתתפים, בין שעתיים לשלוש שעות. אנו מציירים באקריל ומדיה מעורבת על קנבס במטרה לסיים בניחותא את היצירות. אפשר לנשנש, להתקשקש, לרקוד בין לבין מתי שרוצים, כל אחד בקצב האישי שלו.

סדנת הציור מגיעה אליכם למשרד או לאן שתבחרו. שולחנות, כסאות ומים זורמים – זה כל מה שאתם צריכים. את כל השאר אני מביאה איתי.

מעוניינים בפרטים ובתכנית הסדנאות המותאמת לכם? התקשרו או כתבו לי למייל וקבלו את כל התשובות.

מצפה כבר לחווית ציור מעצימה עמכם, ליזה